W nawiązaniu do Komunikatu Przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski z dnia 16 października 2020 r., wobec nowych obostrzeń sanitarnych podczas zgromadzeń religijnych, mając na uwadze zagrożenie zdrowia oraz życia (zgodnie z kan. 87 § 1, kan. 1245 i kan. 1248 § 2 Kodeksu Prawa Kanonicznego), niniejszym udzielam dyspensy od obowiązku niedzielnego uczestnictwa we Mszy Świętej do dnia 28 listopada 2020 r. następującym wiernym:
O pomoc duszpasterską podczas trwania kwarantanny poprosiliśmy kapłanów z innych parafii.
Porządek najbliższych nabożeństw:
piątek 16 X - 17:00 - Różaniec
17:30 - Msza św.
Sobota 17 X - 9:00 Msza św.
17:00 - Różaniec
17:30 - Msza św.
W niedziele też bez zmian.
Przez czas kwarantanny, z przyczyn organizacyjnych nie będzie okazji do spowiedzi. Nie będzie też czynna Kancelaria Parafialna.
W kościele w oparciu o nowe wytyczne jednocześnie może się modlić 75 osób, (nawa kościoła, prezbiterium i chór).
O porządku nabożeństw w kolejnych dniach będziemy informować na bieżąco.
ks. proboszcz Bogusław Matusik
W związku ze zdiagnozowaniem koronawirusa u ks. emeryta Kazimierza w parafii pw. Św. Krzysztofa w Szczecinku, informujemy parafian, że pozostali księża posługujący w parafii objęci są kwarantanną i nie występują u nich żadne objawy.
Nie znamy źródła zakażenia. Prosimy parafian, którzy w ostatnim czasie mieli bezpośredni kontakt z ks. Kazimierzem o obserwację swojego zdrowia. Dotyczy to tych, którzy pozostawali w kontakcie w odległości mniej niż 2 metry przez ponad 15 minut.
Prosimy wszystkich parafian o używanie maseczek zgodnie z wymogami sanitarnymi i zachowywanie dystansu społecznego szczególnie w czasie podchodzenia do Komunii św., w zakrystii.
Warszawa, 3 października 2020 r.
W związku z zapytaniem o publiczne inicjatywy krytyczne wobec Komunii świętej na rękę, przypominamy, że chociaż główną formą przyjmowania Komunii w Polsce jest Komunia do ust (Wskazania KEP z 2005 r. nr 40), to jednak nie oznacza to, że inne zatwierdzone przez Kościół formy miałyby być same z siebie niegodne, niewłaściwe, złe lub grzeszne, jeśli spełnia się warunki stawiane w tej kwestii przez prawo liturgiczne.
Niewłaściwe i krzywdzące wiernych jest twierdzenie, że przyjmowanie Komunii świętej na rękę, jest brakiem szacunku wobec Najświętszego Sakramentu. Podobnie niesprawiedliwe jest ukazywanie osób przyjmujących Komunię świętej na rękę jako tych, którzy „winni są Ciała i Krwi Pańskiej", z założeniem, że czynią to bez uszanowania, którego domaga się św. Paweł w 1 Liście do Koryntian. Co prawda Sobór Trydencki używa tego fragmentu na przypomnienie o godnym i pełnym czci przyjmowaniu Ciała Pańskiego, ale nadaje mu również wymiar duchowy, ukazując że niegodnym jest przyjmowanie Komunii w grzechu (Dekr. o Euch., sesja 13: 1/A, r. 7). Dodajmy, że słowo „niegodne” oznacza to, czego się nie godzi czynić, a tymczasem Kościół w swoim prawie uznaje za „godny” zarówno jeden, jak i drugi sposób przyjmowania Komunii. Potępiając jeden z godziwych sposobów przyjmowania Komunii świętej, wprowadza się nieład i podział w rodzinie Kościoła.
Czytaj więcej: Komunikat Komisji ds. Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów KEP